Контрольна робота 7 клас
Історичне минуле в літературі
В.Скотт «Айвенго». К.Галчинський, поезії. А.Маргул–Шпербер, поезії. В.Биков «Альпійська балада».І.Обери та запиши правильну відповідь.
1.Роман «Айвенго» написаний на основі подій:
а)шотландської історії; б)англійської історії; в)історії Франції?
2.Захисником стародавніх звичаїв та традицій в романі «Айвенго» виступає:
а)Король Річард; б)Айвенго; в)Седрик Сакс?
3.Тема роману «Айвенго»:
а)боротьба англосаксів із завойовниками, феодальні чвари;
б)повернення королем Річардом та його васалом Айвенго своїх прав та маєтків;
в)боротьба шотландців проти англосаксів?
4.Про кого сказано в романі:»ніколи вінець рицарства не був покладений на більш достойне чоло»:
а)Айвенго; б)Седрик Сакс; в)Річард Левове Серце?
5.Поезія «Лист полоненого» належить до:
а)німецької поезії; б)польської поезії; в)англійської поезії?
6.Кохана для автора «Листа полоненого» К.Галчинського:
а)подих; б)пісня; в)щастя?
7.Солдати Вестерплятте захищали:
а)Гданську бухту; б)Варшаву; в)Краків?
8.Як перекладається назва концтабору Бухенвальд в поезії А.Маргула–Шпербера:
а)»ліс сосен»; б)»ліс яворів»; в)»ліс буків»?
9.Де знаходився концтабір Бухенвальд:
а)біля Дрездена; б)біля Веймара; в)біля Франкфурту?
10.Головний герой повісті В.Бикова «Альпійська балада» народився:
а)в Україні; б)в Білорусії; в)в Росії?
11.Як вдалося врятуватися Джулії («Альпійська балада» В.Бикова):
а)сніг врятував її життя; б)Іван ціною власного життя рятує дівчину;
в)Джулія і Іван обирають різні шляхи втечі?
12.Тема повісті В.Бикова «Альпійська балада»:
а)зображення традиції Другої світової війни;
б)протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
ІІ.Продовжіть речення:
1.Історичний роман – це …
2.Національний колорит – це ..
ІІІ.Відповісти на питання.
1.У чому полягає символічність назви повісті В.Бикова «Альпійська балада»?
2.Доведіть або спростуйте твердження, що УілфрідАйвенго – ідеал лицаря і людини.
3.Яким постає почуття кохання в поезії К.Галчинського «Лист полоненого»?
ІV.Напишіть мініатюру на одну із тем.
1.»Доброчинність має особливу винагороду».
2.»Ніхто не забутий,ніщо не забуто».
Вступ. Билини і балади
1 варіант- Билини створені
А) переважно за часів Київської Русі; Б) в ХХ столітті; В) в ІІІ столітті до н.е. - Ілля Муромець був родом
А) із м.Києва с.Карачаєва; Б) із м.Муромля с.Карачаєва; В) із м.Чернігова. - Соловей Розбійник засвистів на повний свист бо:
А) прочував свій кінець; Б) щоб залякати князя Володимира;
- Балади бувають:
А) історико – героїчні; Б) соціально – побутові; В) казково – фантастичні;
- Робін Гуд із своїми друзями жили:
А) в Шервудському лісі; Б) в Ноттінгемському замкові; В) на окраїні Лондона. - У баладі «Ф.Шиллера» рукавичка перемагає
А)прекрасна дама ; Б) кодекс людяності; В) примхи Кунігунди. - Р.Л.Стівенсон – це ..
А) відомий французький письменник; Б) відомий шотландський письменник;
В) відомий польський поет. - Вкажіть назву твору, з якого наведено цитату:
«Між іншими достатками його
Були також три доні гожі,
Прегарні й свіжі, що перевищали
Красою три червоні рожі.»
А) «Як Робін Гуд став розбійником»; Б) «Король Лір і його дочки»; В) «Світязь». - Укажи ім’я персонажа, яке випущене в цитаті.
«Хто щастя зичить бідакам
І волелюбний сам,
Сідайте в коло — розповім
Про ….вам»
А)Робіна Гуда; Б) Короля Ліра ; В) Делоранжа. - Дати коротку відповідь на запитання:
Б)Чому про Робіна Гуда говорили, що “розбійник долею він був, та лицар у душі”?
В) Наведіть приклади використання гіперболи у билині «Про Іллю Муромця і Соловія».
- Написати творчу роботу на одну з тем:
2.Напишіть лист у майбутнє від імені літературного героя, якому, на вашу думку, є що сказати нащадкам.
Вступ. Билини і балади
2 варіант- Балада –це:
- Якого походження Ілля Муромець?
- Біля якого міста відбувся перший бій Іллі Муромця?
- Билини бувають:
А) героїчні; Б) соціально – побутові; В)фантастичні; Г) наукові. - Робін Гуд був ватажком:
- Що таке верес?
- А.Міцкевич – це ..
А) відомий французький письменник; Б) відомий шотландський письменник;
В) відомий польський поет. - Укажи ім’я персонажа, якому належать ці слова.
«Сьогодні рано з рідним батьком і ненькою прощавсь,
На полудник хотілось мені у тебе правувати,
А прилучилось мені три причини…»
А) Ілля Муромець ; Б) Робін Гуд ; В)Соловей Розбійник . - Вкажи ім’я персонажа, яке випущене в цитаті.
… з них найстаршая рекла:
«Мій отче, як мені вас не любити?
Якби яка пригода надійшла,
Готова я за вас і кров пролити.
- Дати коротку відповідь на запитання:
Б)Чому про Робіна Гуда говорили, що “розбійник долею він був, та лицар у душі”?
В) Наведіть приклади використання гіперболи у билині «Про Іллю Муромця і Соловія».
- Написати творчу роботу на одну з тем:
2.Напишіть лист у майбутнє від імені літературного героя, якому, на вашу думку, є що сказати нащадкам.
Духовне випробування людини
1 варіант- Під час Другої світової війни Джеймс Олдрідж був:
В) студентом Оксфордського університету; Г) оператором.
- 2. За фахом Бен був:
- 3. Чому Бен узявся за підводну зйомку?
В) йому подобалося плавати під водою; Г) щоб придбати новий дім.
4.Укажіть, що Бен відчуває до сина під час польоту.
А) повагу; Б) любов; В) роздратування; Г) злість; Д) ніжність.
- Після сутички з акулами найстрашнішим було те, що:
Б) Деві міг залишитись сам і його могли не знайти;
В) літак не зміг летіти; Г) Деві не зміг вибратися на берег.
- 6. Що Деві довелося робити самому?
В) знімати на камеру акул; Г) ремонтувати літак.
- Укажіть, завдяки чому Деві вдалося повести літак за правильним маршрутом.
- Чим закінчується зустріч двох воїнів (за твором Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід»?
В) втечею одного з воїнів; Г) загибеллю героїв.
- 9. Продовжіть твердження: «У вірші «Якщо…» Р. Кіплінг закликає сина …».
В) мріяти про щасливе майбутнє; Г) за будь-яких обставин залишатися моральною людиною.
- Випишіть ті словосполучення, що характеризують ставлення Бена до сина після сутички з акулою:
- Відтворіть ланцюжок подій, проставивши правильну нумерацію.
- Страх Деві
- Зйомки під водою
- Самостійний політ Деві
- Акуляча бухта
- Допомога пораненому батькові
- Сутичка Бена з акулою
- Закінчіть міркування.
- У прямому значенні «останній дюйм» - це
- У переносному значенні «останній дюйм» - це
Духовне випробування людини
2 варіант- «Останній дюйм» Джеймса Олдріджа за жанром - це:
- Чому бухту назвали Акулячою?
В) в ній жила одна велика акула; Г) тут люди вирощували акул.
- Визначте, якими були стосунки між сином і батьком на початку твору Дж. Олдріджа «Останній дюйм».
Д) недружелюбними.
- Що сталося з батьком Деві?
В) заблукав у морі; Г) отримав травму, вдарившись об підводну скелю.
- Бен і Деві летіли на узбережжя моря :
- 6. Хто знав, що Бен із сином на узбережжі?
- Назвіть вид акули, яка поранила батька Деві .
Д)біла акула.
- Що пропонує Камаль Полковничому сину на знак примирення?
- До чого закликає Р.Кіплінг у «Баладі про Схід і Захід»?
В) до боротьби за рідну землю; Г) до повстання проти тиранії іноземців.
- Випишіть ті словосполучення, що характеризують ставлення Бена до сина після сутички з акулою:
- Відтворіть ланцюжок подій, проставивши правильну нумерацію.
2.Зйомки під водою
3.Самостійний політ Деві
4.Акуляча бухта
5.Допомога пораненому батькові
6.Сутичка Бена з акулою
7.Зустріч у лікарні
- Закінчіть міркування.
- У прямому значенні «останній дюйм» - це
- У переносному значенні «останній дюйм» - це
Літературний детектив
Варіант ІРівень 1 (1 бал)
- Укажи професію Ватсона
- Укажи ім’я персонажа, який вважав, що його господаря вкусив золотий жук:
- Укажи, що у творі «Золотий жук» названо «єпископів заїзд»:
Рівень 2 (1 бал)
- Вкажи героя, який переплутав право й ліво, завадивши цим розслідуванню.
- Укажи ім’я пірата, який, на думку героя твору «Золотий жук», заховав скарб.
- Хто із персонажів детективних творів мешкав на Бейкер-стріт?
- Дайте розгорнуту характеристику Леграна.
- Перерахуйте види детективів.
- Дайте відповідь на запитання: «Чи справедливо,коли хтось карає злочинців, що скоїли злочин, але не понесли відповідальності за нього.»
- Напишіть відгук на один із творів розділу «Літературний детектив.»
Літературний детектив
Варіант ІІРівень 1 (1 бал)
- Напиши ім’я письменника, який започаткував детектив у світовій літературі:
- Укажи ім’я персонажа, який є оповідачем у детективних творах А.К.Дойла:
- Укажи назву матеріалу, на якому герой твору «Золотий жук» намалював жука:
Рівень 2 (1 бал)
- Скільки разів герої твору «Золотий жук» копали яму в пошуках скарбу? Чому?
- Що оповідач побачив на малюнку, який намалював Легран?
- Хто із героїв і якого твору був лікарем за фахом, мав на своєму сумлінні не один злочин та любив виписувати екзотичних тварин з Індії?
- Дайте розгорнуту характеристику Шерлоку Холмсу.
- Дайте визначення терміну «детектив».
- Дайте відповідь на запитання: «Чи справедливо,коли хтось карає злочинців, що скоїли злочин, але не понесли відповідальності за нього.»
Напишіть відгук на один із творів розділу «Літературний детектив.»
СВІТОВА НОВЕЛА. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ
І. ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ. Виконання тестових завдань.
1. Сью та Джонсі
познайомилися:
а) у парку; б) на виставці; в) у місцевому
ресторанчику.
2. Як звали
хлопчика з новели"Чарівна крамниця":
а) Джек; б) Джип;
в) Джім.
3. Яку з новел
написав Р.Акутагава:
а) "Дари
волхвів"; б) "Павутинка"; в) "Кленові листки".
4. Напередодні
якого свята відбуваються події в новелі О. Генрі "Дари волхвів":
а) Масляна; б)
Пасха; в) Різдво.
5. Джонсі мріяла
намалювати:
а) Неаполітанську
затоку; б) гори Тибету; в) Ніагарський водоспад.
6. Чим пожертвувала
героїня новели"Дари волхвів"заради кохання:
а) грошима; б) волоссям; в) годинником.
7. Як називався загадковий
предмет, який продавався у чарівній крамниці:
а) "Зроби
своїми руками"; б) "Чарівний гаманець"; в) "Купи й дивуй
друзів".
8. Який єдиний
добрий вчинок зробив Кандата:
а) пожалів павучка;
б) допоміг бідній людині; в) врятував друга.
9. Хвора Джонсі
рахувала листя:
а) клена; б)
винограду; в) плюща.
10. Що Джип приніс
додому з чарівної крамниці:
а) ляльку, що
плаче, як жива; б) чарівний іграшковий меч; в) олов'яних солдатиків та живого
кошеня.
11. За допомогою чого мав врятуватися Кандата:
а) срібної
павутинки; б) міцного каната; в) довгої мотузки.
12. Що подарував Джім Янг своїй дружині :
а) набір гребінців;
б) коштовну каблучку; в) браслет.
ІІ. СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ. Установити
відповідності.
1.
Установіть відповідність між твором і персонажем.
1.
«Чорнильне серце»
|
А Зекелі Антонеллі
|
2.
«Фах»
|
Б Софі
|
3.
«Мандрівний замок Хаула»
|
В Меггі
|
4.
«Павутинка»
|
Г Кандата
|
2.
Установіть відповідність між цитатою і твором.
1.
«Це було в травні. А в листопада нечемний і недобрий чужинець, якого
звали Пневмонією, почав никати колонією…»
|
А «Чарівна крамниця»
|
2.
«У подружжя Джеймс Діллінгем Янг було дві речі, якими вони дуже пишалися…»
|
Б «Останній листок»
|
3.
«Джип успадкував чарівні риси своєї матусі…»
|
В «Павутинка»
|
4.
«Стоячи на березі озера Лотосів, Будда від початку до кінця стежив за
цією сценою…»
|
Г «Дари волхвів»
|
3.
Установіть відповідність між назвою терміна та його
значенням.
1.Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому йдеться про незвичайну
пригоду.
|
А фентезі
|
2. Різновид фантастичної літератури, заснований на використанні
міфологічних і казкових мотивів.
|
Б розповідач
|
3.Вигадана
автором особа, від імені якої в епічному творі зображено події та персонажів.
|
В гіпербола
|
4.Художній прийом, що ґрунтується на перебільшенні певних властивостей
зображуваного героя, предмета чи явища.
|
Г новела
|
ІІІ. ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ. Короткі
письмові відповіді на запитання.
1. Якими двома речами дуже пишалося подружжя Янг, герої
новели О.Генрі «Дари волхвів»?
2. Які чарівні предмети побачив Джип у крамниці? (За
твором Г. Уеллса «Чарівна крамниця»).
3. Чому Кандата, герой новели Р. Агукагави «Павутинка», так і не зміг врятуватися?
ІV. ВИСОКИЙ РІВЕНЬ. Напишіть твір-мініатюру на тему «Про що
розповіли мені світові новели».
Где ответы?
ОтветитьУдалить