Контрольні роботи 7 клас

Контрольна робота            7 клас

Історичне минуле в літературі

В.Скотт «Айвенго». К.Галчинський, поезії. А.Маргул–Шпербер, поезії. В.Биков «Альпійська балада».
І.Обери та запиши правильну відповідь.
1.Роман «Айвенго» написаний на основі подій:
а)шотландської історії;          б)англійської історії;            в)історії Франції?
2.Захисником стародавніх звичаїв та традицій в романі «Айвенго» виступає:
а)Король Річард;                    б)Айвенго;                           в)Седрик Сакс?
3.Тема роману «Айвенго»:
а)боротьба англосаксів із завойовниками, феодальні чвари;
б)повернення королем Річардом та його васалом Айвенго своїх прав та маєтків;
в)боротьба шотландців проти англосаксів?
4.Про кого сказано в романі:»ніколи вінець рицарства не був покладений на більш достойне чоло»:
а)Айвенго;                             б)Седрик Сакс;                  в)Річард Левове Серце?
5.Поезія «Лист полоненого» належить до:
а)німецької поезії;              б)польської поезії;             в)англійської поезії?
6.Кохана для автора «Листа полоненого» К.Галчинського:
а)подих;                              б)пісня;                               в)щастя?
7.Солдати Вестерплятте захищали:
а)Гданську бухту;             б)Варшаву;                        в)Краків?
8.Як перекладається назва концтабору Бухенвальд в поезії А.Маргула–Шпербера:
а)»ліс сосен»;                    б)»ліс яворів»;                   в)»ліс буків»?
9.Де знаходився концтабір Бухенвальд:
а)біля Дрездена;              б)біля Веймара;                 в)біля Франкфурту?
10.Головний герой повісті В.Бикова «Альпійська балада» народився:
а)в Україні;                     б)в Білорусії;                     в)в Росії?
11.Як вдалося врятуватися Джулії («Альпійська балада» В.Бикова):
а)сніг врятував її життя;             б)Іван ціною власного життя рятує дівчину;
в)Джулія і Іван обирають різні шляхи втечі?
12.Тема повісті В.Бикова «Альпійська балада»:
а)зображення традиції Другої світової війни;
б)протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
ІІ.Продовжіть речення:
1.Історичний роман – це …
2.Національний колорит – це ..
ІІІ.Відповісти на питання.
1.У чому полягає символічність назви повісті В.Бикова «Альпійська балада»?
2.Доведіть або спростуйте твердження, що УілфрідАйвенго – ідеал лицаря і людини.
3.Яким постає почуття кохання в поезії К.Галчинського «Лист полоненого»?
ІV.Напишіть мініатюру на одну із тем.
1.»Доброчинність має особливу винагороду».
2.»Ніхто не забутий,ніщо не забуто».




Вступ. Билини і балади

1 варіант
  1. Билини створені
    А) переважно за часів Київської Русі;   Б) в ХХ столітті;    В) в ІІІ столітті до н.е.
  2. Ілля Муромець був родом
    А) із м.Києва с.Карачаєва; Б) із м.Муромля с.Карачаєва; В) із м.Чернігова.
  3. Соловей Розбійник засвистів на повний свист бо:
    А) прочував свій кінець; Б) щоб залякати князя Володимира;
В) хотів похизуватися.
  1. Балади бувають:
    А) історико – героїчні; Б) соціально – побутові; В) казково – фантастичні;    
Г) наукові.
  1. Робін Гуд із своїми друзями жили:
    А) в Шервудському лісі; Б) в Ноттінгемському замкові;    В) на окраїні Лондона.
  2. У баладі «Ф.Шиллера» рукавичка перемагає
    А)прекрасна дама ; Б) кодекс людяності;      В) примхи Кунігунди.
  3. Р.Л.Стівенсон – це ..
    А) відомий французький письменник; Б) відомий шотландський письменник;
    В) відомий польський поет.
  4. Вкажіть назву твору, з якого наведено цитату:
    «Між іншими достатками його
    Були також три доні гожі,
    Прегарні й свіжі, що перевищали
    Красою три червоні рожі.»

     А) «Як Робін Гуд став розбійником»; Б) «Король Лір і його дочки»; В) «Світязь».
  5. Укажи ім’я персонажа, яке випущене в цитаті.
    «Хто щастя зичить бідакам
    І волелюбний сам,
    Сідайте в коло — розповім
    Про ….вам»
     А)Робіна Гуда; Б) Короля Ліра ; В) Делоранжа.
  6. Дати коротку відповідь на запитання:
А) Творці билин прославляли…
Б)Чому  про Робіна Гуда говорили, що “розбійник долею він був, та лицар у душі”?
В) Наведіть приклади використання гіперболи у билині «Про Іллю Муромця і Соловія».
  1. Написати творчу роботу на одну з тем:
1.Дайте словесний опис пам’ятника улюбленому літературному героєві ( за билинами та баладами).
2.Напишіть лист у майбутнє від імені літературного героя, якому, на вашу думку, є що сказати нащадкам.

Вступ. Билини і балади

2 варіант
  1. Балада –це:
А) ліро-епічний твір з напруженим  сюжетом;  Б) героїко-епічна пісня, що розповідає про подвиги лицарів;    В) фольклорний твір про вигадані події.
  1. Якого походження Ілля Муромець?
А) з боярського роду; Б) з селян; В) з князівського роду; Г) його походження невідоме.
  1. Біля якого міста відбувся перший бій Іллі Муромця?
А) Києва; Б) Мурому; В) Чернігова; Г) Царгороду.
  1. Билини бувають:
    А) героїчні; Б) соціально – побутові;      В)фантастичні;    Г) наукові.
  2. Робін Гуд був ватажком:
А) лучників;     Б) вільного лісового братства;     В) селян.
  1. Що таке верес?
А) птах;           Б) кущ;           В) напій.
  1. А.Міцкевич – це ..
    А) відомий французький письменник; Б) відомий шотландський письменник;
    В) відомий польський поет.
  2. Укажи ім’я персонажа, якому належать ці слова.
    «Сьогодні рано з рідним батьком і ненькою прощавсь,
    На полудник хотілось мені у тебе правувати,
    А прилучилось мені три причини…»
    А) Ілля Муромець ; Б) Робін Гуд ;      В)Соловей Розбійник .
  3. Вкажи ім’я персонажа, яке випущене в цитаті.
    … з них найстаршая рекла:
    «Мій отче, як мені вас не любити?
    Якби яка пригода надійшла,
    Готова я за вас і кров пролити. 
 А) Регана;     Б) Ровена;     В) Корделія.
  1. Дати коротку відповідь на запитання:
А) Творці билин прославляли…
Б)Чому  про Робіна Гуда говорили, що “розбійник долею він був, та лицар у душі”?
В) Наведіть приклади використання гіперболи у билині «Про Іллю Муромця і Соловія».
  1. Написати творчу роботу на одну з тем:
1.Дайте словесний опис пам’ятника улюбленому літературному героєві ( за билинами та баладами).
2.Напишіть лист у майбутнє від імені літературного героя, якому, на вашу думку, є що сказати нащадкам.


Духовне випробування людини

1 варіант
  1. Під час Другої світової війни Джеймс Олдрідж був:
А) військовим льотчиком;         Б) військовим кореспондентом;
В) студентом Оксфордського університету;           Г) оператором.
  1. 2. За фахом Бен був:
А) аквалангістом;    Б) льотчиком;    В) лікарем;    Г) військовим.
  1. 3. Чому Бен узявся за підводну зйомку?
А) щоб заробити на життя;    Б) щоб змінити професію;
В) йому подобалося плавати під водою;     Г) щоб придбати новий дім.
4.Укажіть, що Бен відчуває до сина під час польоту.
А) повагу;   Б) любов;   В) роздратування;   Г) злість;   Д) ніжність.
  1. Після сутички з акулами найстрашнішим було те, що:
А) Бен втратив дорогу французьку камеру;
Б) Деві міг залишитись сам і його могли не знайти;
В) літак не зміг летіти;      Г) Деві не зміг  вибратися на берег.
  1. 6. Що Деві довелося робити самому?
А) вести літак;     Б) готувати їжу;
В) знімати на камеру акул;     Г) ремонтувати літак.
  1. Укажіть, завдяки чому Деві вдалося повести літак за правильним маршрутом.
А) карті; Б) досвіду; В) компасу; Г) інтуїції; Д) підказці батька.
  1. Чим закінчується зустріч двох воїнів (за твором Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід»?
А) битвою;   Б) примиренням;
В) втечею одного з воїнів;   Г) загибеллю героїв.
  1. 9. Продовжіть твердження: «У вірші «Якщо…» Р. Кіплінг закликає сина …».
А) боротися за справедливість;    Б) вірити в добро;
В) мріяти про щасливе майбутнє;    Г) за будь-яких обставин залишатися моральною людиною.
  1. Випишіть ті словосполучення, що характеризують ставлення Бена до сина після сутички з акулою:
Хлопчик його дратував; забував про присутність сина; обережно і терпляче пояснює; «теплішав душею»; чужі один одному; говорив із сином різко; знаходить слова, які не ображають Деві; «намацував шлях до серця хлопчика».
  1. Відтворіть ланцюжок подій, проставивши правильну нумерацію.
  2. Страх Деві
  3. Зйомки під водою
  4. Самостійний політ Деві
  5. Акуляча бухта
  6. Допомога пораненому батькові
  7. Сутичка Бена з акулою
    7.Зустріч у лікарні                                             
  1. Закінчіть міркування.
  • У прямому значенні «останній дюйм» - це
  • У переносному значенні «останній дюйм» - це

Духовне випробування людини

2 варіант
  1. «Останній дюйм» Джеймса Олдріджа за жанром -  це:
А) оповідання;   Б) повість;    В) роман;    Г) поема.
  1. Чому бухту назвали Акулячою?
А) була схожа за формою на акулу;    Б) в ній було багато акул;
В) в ній жила одна велика акула;    Г) тут люди вирощували акул.
  1. Визначте, якими були стосунки між сином і батьком на початку твору Дж. Олдріджа «Останній дюйм».
А) дружніми;   Б) товариськими;    В) напруженими;    Г) довірливими;
Д) недружелюбними.
  1. Що сталося з батьком Деві?
А) його покусали акули;   Б) мало не втопився;
В) заблукав у морі;    Г) отримав травму, вдарившись об підводну скелю.
  1. Бен і Деві летіли на узбережжя моря :
А) Червоного;   Б) Чорного;   В) Мертвого;   Г) Середземного.
  1. 6. Хто знав, що Бен із сином на узбережжі?
А) прикордонники;   Б) рідні;    В) ніхто;    Г) батькові друзі.
  1. Назвіть вид акули, яка поранила батька Деві .
А) полосата акула;   Б) китова акула;   В) акула-кішка;   Г) кашалот;
Д)біла акула.
  1. Що пропонує Камаль Полковничому сину на знак примирення?
А) рушницю;   Б) власного сина;    В) їжу;     Г) дружбу.
  1. До чого закликає Р.Кіплінг у «Баладі про Схід і Захід»?
А) до єднання і порозуміння;    Б) до війни;
В) до боротьби за рідну землю;  Г) до повстання проти тиранії іноземців.
  1. Випишіть ті словосполучення, що характеризують ставлення Бена до сина після сутички з акулою:
Хлопчик його дратував; забував про присутність сина; обережно і терпляче пояснює; «теплішав душею»; чужі один одному; говорив із сином різко; знаходить слова, які не ображають Деві; «намацував шлях до серця хлопчика».
  1. Відтворіть ланцюжок подій, проставивши правильну нумерацію.
1.Страх Деві                                                                                        
2.Зйомки під водою                                                       
3.Самостійний політ Деві                              
4.Акуляча бухта                                                
5.Допомога пораненому батькові              
6.Сутичка Бена з акулою                               
    7.Зустріч у лікарні                                            
  1. Закінчіть міркування.
  • У прямому значенні «останній дюйм» - це
  • У переносному значенні «останній дюйм» - це

Літературний детектив

Варіант І
Рівень 1 (1 бал)
  1. Укажи професію Ватсона
А) камердинер; Б) лікар; В) юрист; Г) письменник.
  1. Укажи ім’я персонажа, який вважав, що його господаря вкусив золотий жук:
А) Легран; Б) Ройлотт; В) Ватсон; Г) Джупітер.
  1. Укажи, що у творі «Золотий жук» названо «єпископів заїзд»:
А) готель; Б) урвище; В) скеля; Г) шинок.
Рівень 2 (1 бал)
  1. Вкажи героя, який переплутав право й ліво, завадивши цим розслідуванню.
  2. Укажи ім’я пірата, який, на думку героя твору «Золотий жук», заховав скарб.
  3. Хто із персонажів детективних творів мешкав на Бейкер-стріт?
Рівень 3 (1 бал)
  1. Дайте розгорнуту характеристику Леграна.
  2. Перерахуйте види детективів.
  3. Дайте відповідь на запитання: «Чи справедливо,коли хтось карає злочинців, що скоїли злочин, але не понесли відповідальності за нього.»
Рівень 4 (3 бали)
  1. Напишіть відгук на один із творів розділу «Літературний детектив.» 

Літературний детектив

Варіант ІІ
Рівень 1 (1 бал)
  1. Напиши ім’я письменника, який започаткував детектив у світовій літературі:
А) А.К. Дойл; Б) Е. По; В) Г. Гейне; Г) Р. Бернс.
  1. Укажи ім’я персонажа, який є оповідачем у детективних творах А.К.Дойла:
А) Легран; Б) Ватсон; В) Ройлот; Г) Холмс.
  1. Укажи назву матеріалу, на якому герой твору «Золотий жук» намалював жука:
А) папір; Б) тканина; В) пергамент; Г) папірус.
Рівень 2 (1 бал)
  1. Скільки разів герої твору «Золотий жук» копали яму в пошуках скарбу? Чому?
  2. Що оповідач побачив на малюнку, який намалював Легран?
  3. Хто із героїв і якого твору був лікарем за фахом, мав на своєму сумлінні не один злочин та любив виписувати екзотичних тварин з Індії?
Рівень 3 (1 бал)
  1. Дайте розгорнуту характеристику Шерлоку Холмсу.
  2. Дайте визначення терміну «детектив».
  3. Дайте відповідь на запитання: «Чи справедливо,коли хтось карає злочинців, що скоїли злочин, але не понесли відповідальності за нього.»
Рівень 4 (3 бали)
Напишіть відгук на один із творів розділу «Літературний детектив.»



СВІТОВА НОВЕЛА. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ

І. ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ. Виконання тестових завдань.
1. Сью та Джонсі познайомилися:
 а) у парку; б) на виставці; в) у місцевому ресторанчику.
2. Як звали хлопчика з новели"Чарівна крамниця":
а) Джек; б) Джип; в) Джім.
3. Яку з новел написав Р.Акутагава:
а) "Дари волхвів"; б) "Павутинка";  в) "Кленові листки".
4. Напередодні якого свята відбуваються події в новелі О. Генрі "Дари волхвів":
а) Масляна; б) Пасха; в) Різдво.
5. Джонсі мріяла намалювати:
а) Неаполітанську затоку; б) гори Тибету; в) Ніагарський водоспад.
6. Чим пожертвувала героїня новели"Дари волхвів"заради кохання:
 а) грошима; б) волоссям; в) годинником.
7. Як називався загадковий предмет, який продавався у чарівній крамниці:
а) "Зроби своїми руками"; б) "Чарівний гаманець"; в) "Купи й дивуй друзів".
8. Який єдиний добрий вчинок зробив Кандата:
а) пожалів павучка; б) допоміг бідній людині; в) врятував друга.
9. Хвора Джонсі рахувала листя:
а) клена; б) винограду; в) плюща.
10. Що Джип приніс додому з чарівної крамниці:
а) ляльку, що плаче, як жива; б) чарівний іграшковий меч; в) олов'яних солдатиків та живого кошеня.
 11. За допомогою чого мав врятуватися Кандата:
а) срібної павутинки; б) міцного каната; в) довгої мотузки.
 12. Що подарував Джім Янг своїй дружині :
а) набір гребінців; б) коштовну каблучку; в) браслет.
ІІ. СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ. Установити відповідності.
1.      Установіть відповідність між твором і персонажем.
1.            «Чорнильне серце»
А  Зекелі Антонеллі
2.            «Фах»
Б Софі
3.            «Мандрівний замок Хаула»
В Меггі
4.            «Павутинка»
Г Кандата



2.      Установіть відповідність між цитатою і твором.
1.      «Це було в травні. А в листопада нечемний і недобрий чужинець, якого звали Пневмонією, почав никати колонією…»
А «Чарівна крамниця»
2.      «У подружжя Джеймс Діллінгем Янг було дві речі, якими вони дуже пишалися…»
Б  «Останній листок»
3.      «Джип успадкував чарівні риси своєї матусі…»
В «Павутинка»
4.      «Стоячи на березі озера Лотосів, Будда від початку до кінця стежив за цією сценою…»
Г «Дари волхвів»
3.      Установіть відповідність між назвою терміна та його значенням.
1.Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому йдеться про незвичайну пригоду.
А фентезі
2. Різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових мотивів.
Б розповідач
3.Вигадана автором особа, від імені якої в епічному творі зображено події та персонажів.
В гіпербола
4.Художній прийом, що ґрунтується на перебільшенні певних властивостей зображуваного героя, предмета чи явища.
Г новела
  ІІІ. ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ.  Короткі письмові відповіді на запитання.
1. Якими двома речами дуже пишалося подружжя Янг, герої новели О.Генрі «Дари волхвів»?
2. Які чарівні предмети побачив Джип у крамниці? (За твором Г. Уеллса «Чарівна крамниця»).
3. Чому Кандата, герой новели Р. Агукагави «Павутинка»,  так і не зміг врятуватися?
ІV. ВИСОКИЙ РІВЕНЬ. Напишіть твір-мініатюру на тему «Про що розповіли мені світові новели».
 

1 комментарий: