Просвітництво
І варіант- непарні № ІІ варіант –парні №
Питання-0,5 бала
1.
Засоби
художньої виразності а образні прийоми, що характеризують твір.
2.
Різновид
твору, що характеризується сукупністю певних особливостей.
3.
Естетичний
ідеал «природної людини» проповідували …
4.
ХVІІІ
століття називають Добою …
5.
Розвинуті
у Великій Британії ідеї Просвітництва поширилися в … та …
6.
Хто
із просвітників про себе сказав: «Я безпорадний, мов слон?»
7.
Кого
із просвітників називають «міністром без портфеля»?
8.
Хто
автор твору про погляд на суспільно-політичне життя Англії? (автор, книга)
9.
Кого
мав на увазі Дж. Свіфт, сатирично змальовуючи тремексенів і слемексенів?
10. Через що
ворогували Ліліпутія та Блефуску?
11. Що із одягу врятовувало Гуллівера від безлічі стріл?
12. Ліліпути були
неабиякими знавцями … (наука?)
13. На чому ліліпути
доставили Лемюеля до міста?
14. Про що Гуллівер
настійливо просив імператора, коли вивчив їх мову?
15. Назвіть речі, які
лежали в потаємній кишені Лемюеля Гуллівера? Як Гуллівера називали ліліпути?
16. Яким чином мали
покарати Гуллівера ліліпути, звинувачуючи у змові? Де переховувався Гуллівер після спроби
ліліпутів покарати його за державну зраду?
17. Що в одному із вивчених творів поетів-просвітників
названо «іскрою Божою»?
18. Хто із відомих
композиторів написав музику до поезії «До Радості»?
19. Цей твір спочатку був створений як вступна пісня до
музичної п’єси «Рибалка», а згодом набув самостійного значення. (автор, назва
твору)
20. Цей твір «далекий від реальності», в якому мистецтво
перетворює неможливе в дійсне. (автор, назва твору)
21. Жанр твору «Прометей» Й. В. Гете…
22. Хто із героїв
«…формую
Людей на свій
образ –
Поріддя, що подібне до мене…»? (герой, твір, автор)
23. Хто із героїв промовляв:
«Не знаю нікого біднішого
Під сонцем, ніж ви, богове.» (герой, твір, автор)
24. Результатом їх суперечки на предмет пізнання світу стали
найкращі епістолярні твори світової літератури. Хто ці два просвітника?
І ВАРІАНТ
|
ІІ ВАРІАНТ
|
НАПИСАТИ МІНІ – ТВІР (5-6 РЕЧЕНЬ) 3 бала
|
|
Ода Й. Шиллера
«До Радості»-гімн сучасної Європи.
|
Життя віддане
людству:
Й. В. Гете-просвітитель,
письменник, учений.
|
РОЗГОРНУТА ВІДПОВІДЬ (4-5 речень) 3 бала
|
|
Композиція роману
Дж. Свіфта
«Мандри Гуллівера»
|
Ідейний задум
роману
Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера»
|
Взаємодія романтизму і реалізму
Варіант 1Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)
1. Тему призначення мистецтва О. С. Пушкін розкриває у творі:
а) «Євгеній Онєгін»;
б) «Я пам'ятник собі поставив незотлінний...»;
в) «Я пам'ятаю мить чудову...»;
г) «Я вас кохав...».
2. У творі «Євгеній Онєгін» О. С. Пушкін використав композицію:
а) дзеркальну; б) кільцеву;
в) роману в романі; г) зворотну.
3. Онєгін не відмовився від дуелі з Ленським, тому що:
а) хотів похизуватися своєю вправністю;
б) не боявся загинути;
в) злякався пересудів, пліток;
г) зненавидів ленського.
4. Чий це портрет?
Слухняна завжди, непримхлива,
Весела завжди, як весна,
Як сни поетові, правдива,
Як поцілунок, чарівна;
Блакитні очі, чистий голос,
Неначе льон, білявий волос...
а) Тетяни;б) Ольги;
в) Анни Керн;
г) матері Тетяни й Ольги.
5. У ліриці Лермонтова найпомітнішим є мотив:
а) історичний; б) фантастично-романтичний;
в) фольклорний; г) світової скорботи.
6. По-справжньому Печорін кохав лише:
а) Віру; б) Мері;
в) Белу; г) Ундіну.
Достатній рівень (3 бали)
7. Визначте ознаки романтизму та реалізму у творах О. С. Пушкіна та М. Ю. Лермонтова, покажіть взаємодію цих напрямів.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть есе на основі вражень від лірики О. С. Пушкіна;
б) складіть діалог Онєгіна та Печоріна (про їхні покоління, про кохання чи на інші вірогідні теми).
Варіант ІІ
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)
1. Строфа, яку винайшов О. С. Пушкін, називається:
а) гомерівською; б) байронівською;
в) онєгінською; г) спенсеровою.
2. Євгеній Онєгін опинився в селі, тому що:
а) отримав його у спадщину;
б) хотів саме там захистити свою честь на дуелі;
в) його вмовив приїхати туди ленський;
г) прагнув познайомитися з Тетяною Ларіною.
3. Тетяна відмовила Онєгіну (хоча ще мала до нього почуття) через те, що:
а) не вірила йому;
б) палко кохала свого чоловіка-генерала;
в) була відданою обов'язку дружини;
г) боялася скомпрометувати дітей.
4. Чий це портрет?
Печальна, дика, мовчазлива,
Неначе сарна полохлива,
Вона росла в сім'ї своїй,
Немовби зовсім у чужій.
Вона горнутися не вміла,
Як інші діти, до батьків.
а) Тетяни;б) Ольги;
в) Анни Керн;
г) матері Тетяни й Ольги.
5. Рядки
Кохати... кого ж бо? На час, годину — дарма,
Кохання ж навік — неможливе...
Чи в себе заглянеш? — минулого й сліду нема:
І радість, і мука, і все це мінливе! —
з вірша М. Ю. Лермонтова:
а) «Сосна»;б) «І нудно, і сумно...»;
в) «На дорогу йду я в самотині...»;
г) «Парус».
6. Печорін утрутився в життя контрабандистів тому, що:
а) це було його професійним обов'язком;
б) він був палким прихильником законності;
в) з нудьги та цікавості;
г) це загрожувало життю місцевих мешканців.
Достатній рівень (3 бали)
7. Визначте ознаки байронізму у творах О. С. Пушкіна та М. Ю. Лермонтова.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть есе на основі вражень від лірики М. Лермонтова;
б) порівняйте образи Онєгіна та Печоріна.
«Реалізм», творчість О. де Бальзака, М. Гоголя
1 варіант
Початковий і середній рівні
1. До основних ознак реалізму належать:
а) типізація дійсності;
б) зображення незвичайних героїв у незвичайних обставинах;
в) поглиблений соціальний аналіз;
г) головна проблема — взаємини людини та суспільства.
2. Адвокат Дервіль у повісті О. Бальзака «Гобсек» — це:
а) головний герой; в) антипод головного героя;
б) герой-оповідач; г) сам автор.
3. Місто N у комедії Гоголя «Ревізор» — це:
а) плід уяви письменника з позірними проблемами;
б) типове провінційне російське місто;
в) унікальне місто, яке увібрало всі пороки;
г) чарівне місто, де здійснюються будь-які мрії.
4. Повість М. Гоголя «Шинель» належить до:
а) «українських повістей»;
б) «фантастичних повістей»;
в) «італійських повістей»;
г) «петербурзьких повістей».
5. У повісті «Шинель» М. Гоголь використав прийом:
а) гротеску; в) фантастики;
б) антитези; г) паралелізму.
6. Яки риси не характерні для гоголівських чиновників?
а) Страх перед начальством; в) гостинність;
б) хабарництво; г) використання службового становища.
Достатній рівень
7. Розкрийте образ Гобсека з однойменної повісті О. Бальзака.
8. Визначте коло проблем, порушених у п’єсі М. Гоголя «Ревізор». Чи актуальними є ці проблеми сьогодні? Свою відповідь обґрунтуйте.
ІІ варіант
Початковий і середній рівні
1. До основних ознак реалізму належать:
а) пишність, метафоричність, алегоричність стилю;
б) зображення незвичайних героїв у незвичайних обставинах;
в) поглиблений соціальний аналіз;
г) дотримання правила «трьох єдностей».
2. Адвоката Дервіля, який був не із вищого світу, віконтеса де Гранльє приймала в себе в салоні тому, що:
а) бачила в ньому майбутнього зятя;
б) він допоміг повернути відібрані маєтки;
в) постійно потребувала юридичних послуг;
г) він був репетитором дочки.
3. В основі комедії Гоголя «Ревізор» покладено:
а) історичні події та особи;
б) реальні, сучасні авторові події;
в) вигадані, фантастичні події та герої;
г) романтичні герої та події.
4. Темою повісті М.Гоголя «Шинель» є:
а) життя і страждання бідного чиновника;
б) доля солдата царської армії;
в) байдуже ставлення «значного лиця» до своїх обов’язків;
г) поширення злочинності в Петербурзі.
5. Акакій Акакійович із повісті М. Гоголя «Шинель» мав єдине захоплення — ...:
а) вирізати з дерева порсигари; в) малювати карикатури на колег;
б) переписувати папери; г) вести розмови з Петровичем.
6. «Німа сцена» в комедії «Ревізор» відбулася в...:
а) експозиції твору; в) у розв’язці;
б) зав’язці твору; г) розвитку дії.
1. Поміж основних проблем, які порушено у повісті Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар», немає проблем:
а) філософських;
б) етичних;
в) екологічних;
г) історичної долі єврейського народу.
2. Функцію вистежування й покарання Монтеґа у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» виконував:
а) дрон; б) пожежна машина-робот;
в) електричний пес; г) термінатор.
3. Дочка Тев’є-молочара Цейтл із повісті Шолом-Алейхема взяла шлюб із:
а) студентом; б) писарем;
в) кравцем; г) підрядником.
4. Завданням пожежників у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» було:
а) гасіння пожеж;
б) спалення книг;
в) профілактична робота з пожежної безпеки серед населення;
г) покарання порушників протипожежної безпеки.
5. У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: «“Звідки ти родом — чи з наших, чи, може, з Литви?” — “Рід мій походить від Адама, а сам я,— каже він,— тутешній, ви мене знаєте”» використано такі засоби комічного:
а) гумор; б) сатира;
в) гротеск; г) сарказм.
6. «Убити пересмішника» в однойменному романі Н. Г. Лі означає:
а) знищити безневинну істоту;
б) бути влучним стрільцем;
в) бути безпринципною особою;
г) впіймати злодія.
Достатній рівень (3 бали)
7. Схарактеризуйте образ Тев’є-молочара за однойменною повістю Шолом-Алейхема, висловіть своє ставлення до особистостей його типу.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Складне прозріння особистості в тоталітарному суспільстві (за романом Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом» та історичними й сучасними подіями у світі)»;
б) продовжте історію доньок Тев’є-молочара за однойменною повістю Шолом-Алейхема.
ІІ варіант
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)
1. Основними рисами Тев’є-молочара з однойменної повісті Шолом-Алейхема були:
а) життєвий оптимізм; б) сміливість, мужність;
в) пихатість, далекоглядність; г) обачність, обережність.
2. Найболючішою проблемою з-поміж тих, які можна розв’язати, твору Е. В. Сіґала «Історія одного кохання» є проблема:
а) батьків і дітей; б) гордості й упередження;
в) відданості та зради; г) здійснення мрій.
3. Поміж основних ідей роману Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» немає ідеї:
а) осуду тоталітарного режиму;
б) неоціненної значущості художніх книжок;
в) великого значення любові, взаєморозуміння, живого спілкування;
г) багатства та бідності.
4. У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: «Авжеж, авжеж,— кажу,— від вашої ласки, Реб Лейзер-Волф,— голова може попухнути: взимку снігу не випросиш, це ми знаємо вже давно, ще з старих часів» використано такий засіб комічного:
а) гротеск; б) парадокс;
в) іронію; г) гумор.
5. Зі світу, де живе Ґай Монтеґ із твору Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом», майже зникли:
а) емоції; б) дерева;
в) дикі тварини; г) різні хвороби.
6. Дочка Тев’є-молочара Годл із повісті Шолом-Алейхема вийшла заміж за:
а) кравця; б) м’ясника;
в) студента; г) писаря.
Достатній рівень (3 бали)
7. Схарактеризуйте образ Ґая Монтеґа (за романом «451° за Фаренгейтом» Р. Д. Бредбері), висловіть своє ставлення до особистостей його типу.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Філософські й етичні проблеми у творі Шолом-Алейхема “Тев’є-молочар”»;
б) складіть обґрунтований діалог між оптимістом і песимістом щодо майбутнього Землі та людства (за романом «451° за Фаренгейтом» Р. Д. Бредбері).
в) поглиблений соціальний аналіз;
г) головна проблема — взаємини людини та суспільства.
2. Адвокат Дервіль у повісті О. Бальзака «Гобсек» — це:
а) головний герой; в) антипод головного героя;
б) герой-оповідач; г) сам автор.
3. Місто N у комедії Гоголя «Ревізор» — це:
а) плід уяви письменника з позірними проблемами;
б) типове провінційне російське місто;
в) унікальне місто, яке увібрало всі пороки;
г) чарівне місто, де здійснюються будь-які мрії.
4. Повість М. Гоголя «Шинель» належить до:
а) «українських повістей»;
б) «фантастичних повістей»;
в) «італійських повістей»;
г) «петербурзьких повістей».
5. У повісті «Шинель» М. Гоголь використав прийом:
а) гротеску; в) фантастики;
б) антитези; г) паралелізму.
6. Яки риси не характерні для гоголівських чиновників?
а) Страх перед начальством; в) гостинність;
б) хабарництво; г) використання службового становища.
Достатній рівень
7. Розкрийте образ Гобсека з однойменної повісті О. Бальзака.
8. Визначте коло проблем, порушених у п’єсі М. Гоголя «Ревізор». Чи актуальними є ці проблеми сьогодні? Свою відповідь обґрунтуйте.
ІІ варіант
Початковий і середній рівні
1. До основних ознак реалізму належать:
а) пишність, метафоричність, алегоричність стилю;
б) зображення незвичайних героїв у незвичайних обставинах;
в) поглиблений соціальний аналіз;
г) дотримання правила «трьох єдностей».
2. Адвоката Дервіля, який був не із вищого світу, віконтеса де Гранльє приймала в себе в салоні тому, що:
а) бачила в ньому майбутнього зятя;
б) він допоміг повернути відібрані маєтки;
в) постійно потребувала юридичних послуг;
г) він був репетитором дочки.
3. В основі комедії Гоголя «Ревізор» покладено:
а) історичні події та особи;
б) реальні, сучасні авторові події;
в) вигадані, фантастичні події та герої;
г) романтичні герої та події.
4. Темою повісті М.Гоголя «Шинель» є:
а) життя і страждання бідного чиновника;
б) доля солдата царської армії;
в) байдуже ставлення «значного лиця» до своїх обов’язків;
г) поширення злочинності в Петербурзі.
5. Акакій Акакійович із повісті М. Гоголя «Шинель» мав єдине захоплення — ...:
а) вирізати з дерева порсигари; в) малювати карикатури на колег;
б) переписувати папери; г) вести розмови з Петровичем.
6. «Німа сцена» в комедії «Ревізор» відбулася в...:
а) експозиції твору; в) у розв’язці;
б) зав’язці твору; г) розвитку дії.
«ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТ.: ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА. ТВОРЧІСТЬ ШОЛОМ-АЛЕЙХЕМА, Р. Д. БРЕДБЕРІ, Н. Г. ЛІ, Е. В. СІҐАЛА»
І варіант
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)1. Поміж основних проблем, які порушено у повісті Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар», немає проблем:
а) філософських;
б) етичних;
в) екологічних;
г) історичної долі єврейського народу.
2. Функцію вистежування й покарання Монтеґа у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» виконував:
а) дрон; б) пожежна машина-робот;
в) електричний пес; г) термінатор.
3. Дочка Тев’є-молочара Цейтл із повісті Шолом-Алейхема взяла шлюб із:
а) студентом; б) писарем;
в) кравцем; г) підрядником.
4. Завданням пожежників у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» було:
а) гасіння пожеж;
б) спалення книг;
в) профілактична робота з пожежної безпеки серед населення;
г) покарання порушників протипожежної безпеки.
5. У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: «“Звідки ти родом — чи з наших, чи, може, з Литви?” — “Рід мій походить від Адама, а сам я,— каже він,— тутешній, ви мене знаєте”» використано такі засоби комічного:
а) гумор; б) сатира;
в) гротеск; г) сарказм.
6. «Убити пересмішника» в однойменному романі Н. Г. Лі означає:
а) знищити безневинну істоту;
б) бути влучним стрільцем;
в) бути безпринципною особою;
г) впіймати злодія.
Достатній рівень (3 бали)
7. Схарактеризуйте образ Тев’є-молочара за однойменною повістю Шолом-Алейхема, висловіть своє ставлення до особистостей його типу.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Складне прозріння особистості в тоталітарному суспільстві (за романом Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом» та історичними й сучасними подіями у світі)»;
б) продовжте історію доньок Тев’є-молочара за однойменною повістю Шолом-Алейхема.
ІІ варіант
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)
1. Основними рисами Тев’є-молочара з однойменної повісті Шолом-Алейхема були:
а) життєвий оптимізм; б) сміливість, мужність;
в) пихатість, далекоглядність; г) обачність, обережність.
2. Найболючішою проблемою з-поміж тих, які можна розв’язати, твору Е. В. Сіґала «Історія одного кохання» є проблема:
а) батьків і дітей; б) гордості й упередження;
в) відданості та зради; г) здійснення мрій.
3. Поміж основних ідей роману Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» немає ідеї:
а) осуду тоталітарного режиму;
б) неоціненної значущості художніх книжок;
в) великого значення любові, взаєморозуміння, живого спілкування;
г) багатства та бідності.
4. У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: «Авжеж, авжеж,— кажу,— від вашої ласки, Реб Лейзер-Волф,— голова може попухнути: взимку снігу не випросиш, це ми знаємо вже давно, ще з старих часів» використано такий засіб комічного:
а) гротеск; б) парадокс;
в) іронію; г) гумор.
5. Зі світу, де живе Ґай Монтеґ із твору Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом», майже зникли:
а) емоції; б) дерева;
в) дикі тварини; г) різні хвороби.
6. Дочка Тев’є-молочара Годл із повісті Шолом-Алейхема вийшла заміж за:
а) кравця; б) м’ясника;
в) студента; г) писаря.
Достатній рівень (3 бали)
7. Схарактеризуйте образ Ґая Монтеґа (за романом «451° за Фаренгейтом» Р. Д. Бредбері), висловіть своє ставлення до особистостей його типу.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Філософські й етичні проблеми у творі Шолом-Алейхема “Тев’є-молочар”»;
б) складіть обґрунтований діалог між оптимістом і песимістом щодо майбутнього Землі та людства (за романом «451° за Фаренгейтом» Р. Д. Бредбері).
Комментариев нет:
Отправить комментарий